loading...
دنیای از خوشمزه ها
زلال احمدی بازدید : 48 دوشنبه 07 بهمن 1398 نظرات (0)

طرز تهیه پای سیب خانگی و خوشمزه!

در ابتدا فر را از قبل روشن کنید و درجه حرارت آن را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت یا همان ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا خوب گرم بشود. سپس یک سطح وسیع و تمیز را برای ورز دادن و پهن کردن خمیر پای سیب انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، کانتر آشپزخانه.

مرحله اول طرز تهیه پای سیب

در مرحله بعدی، آرد و نمک و کره را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. با استفاده از یک دستگاه مخلوط کن مخصوص شیرینی پزی، و یا با استفاده از یک چنگال، کره را داخل آرد و نمک بریزید. این کار باعث می‌شود که گلوله‌های کوچکی در آرد درست بشوند. سپس به آرامی آب را به این ترکیب اضافه کنید.

سپس آنقدر این ترکیب را ورز بدهید تا یک توپ خمیری بزرگ و یکدست درست بشود. بعد این خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و دور یک قسمت آن پلاستیک بپیچید. خمیری که داخل پلاستیک پیچیدید را داخل یخچال قرار بدهید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید هر دو قسمت خمیر را داخل یک تکه پلاستیک بپیچید و آن‌ها را برای مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار بدهید، بعد به سراغ مراحل بعدی بروید.

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، کره را قبل از اضافه کردن به آرد، در یک جای خنک قرار بدهید.

مرحله اول طرز تهیه پای سیب

مرحله دوم طرز تهیه پای سیب

روی کانتر آشپزخانه کمی آرد بپاشید و شروع کنید به پهن کردن خمیر با استفاده از یک وردنه. سعی کنید خمیر پای سیب خود را طوری پهن کنید، که اندازه آن از قطر قالبی که قرار است پای را در آن بپزید، چیزی در حدود ۵ سانتی متر بیشتر باشد. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند در ابتدا یک لایه پلاستیک روی خمیر پهن کنند و بعد آن را پهن کنند. این کار باعث می‌شود که خمیر پای سیب به وردنه نچسبد.

برای اینکه خمیر پای سیب به دست‌های شما نچسبد و بهتر پهن بشود، بهتر است که در هنگام درست کردن آن دست‌های خود را به کمی آرد آغشته کنید.

مرحله سوم طرز تهیه پای سیب

در مرحله بعدی، به آرامی خمیر پای سیب را از روی کانتر آشپزخانه بلند کنید. می‌توانید برای اینکه این کار را راحت‌تر انجام بدهید، خمیر را دور وردنه بپیچید. سپس خمیر پای سیب را داخل قالب مورد نظر خود پهن کنید. سعی کنید خیلی آرام این کار را انجام بدهید و مراقب باشید که خمیر پای سیب پاره نشود. تمام قسمت‌های خمیر را به سمت کف و دیواره قالب فشار بدهید تا خوب پهن بشود.

بعد قسمت‌هایی از خمیر که از قالب بیرون زده و اضافه هستند را جدا کنید. بهتر است که چیزی در حدود ۰٫۵ سانتی‌متر از خمیر پای سیب، روی لبه قالب آن قرار بگیرد. حالا قالب را همراه با خمیر پای سیب داخل یخچال قرار بدهید.

طرز تهیه مواد داخل پای سیب

حالا نوبت می‌رسد به آماده کردن مواد داخل پای سیب. شما می‌توانید سیب‌ها را به تکه‌های دراز و باریک تقسیم کنید، و یا آن‌ها را به شکل مکعب‌های ۰٫۵ سانتی‌متری ببرید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، تکه‌های سیب را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و آن‌ها را با شکر قهوه‌ای، شکر سفید، نمک، آب لیمو، آرد، جوز هندی، و پودر دارچین مخلوط کنید.

می‌توانید در پای سیب خود از ۶ عدد از یک مدل سیب استفاده کنید. اما برای اینکه طعم آن بهتر بشود، می‌توانید از ۲ یا ۳ مدل سیب هم استفاده کنید.

سوم طرز تهیه پای سیب

مرحله چهارم طرز تهیه پای سیب

سپس این مخلوط را برای مدت ۲۰ دقیقه داخل آب قرار بدهید. بعد از ۲۰ دقیقه، سیب‌ها را به شکل جداگانه داخل یخچال بگذارید و مایعی که درست شده است را همراه با سه تکه مکعبی کره داخل مایکرویو قرار بدهید تا زمانی که حجم این مایع به یک سوم حجم قبلی کاهش پیدا کرده، و کمی غلیظ بشود. این کار باعث می‌شود که خمیر پای سیب شما خیس نشود.

در این مرحله باید تکه دیگر خمیر پای سیب که قبلا در یخچال قرار داده بودید را بیرون بیاورید و درست مثل قبل، آن را روی کانتر آشپزخانه که روی آن آرد پاشیدید پهن کنید.

مرحله پنجم طرز تهیه پای سیب

بعد از اینکه خمیر پای سیب را پهن کردید، آن را به شکل تکه‌های باریک و بلند ببرید. حالا قالب پای سیب و تکه‌های سیب را از داخل یخچال بیرون بیاورید. سپس مواد را داخل قالب پای سیب بریزید. با استفاده از پشت یک قاشق، مواد را به شکل یکدست در همه جای خمیر پای سیب پخش کنید. مواد پای سیب باید به اندازه‌ای باشد که کاملا داخل قالب مورد نظر را بپوشاند و سطح آن تقریبا تا لبه قالب برسد.

مرحله ششم طرز تهیه پای سیب

در مرحله بعدی، تخم مرغ‌ها را هم بزنید. سپس با استفاده از یک براش آشپزی، تخم مرغ‌های زده شده را به لبه خمیر پای سیب بمالید. حالا روی مواد را با یک لایه دیگر خمیر پای سیب بپوشانید. در این مرحله باید تکه‌های خمیر پای سیب که در مراحل قبل بریدید را، روی پای سیب قرار بدهید و قسمت‌های اضافی آن‌ها را با استفاده از یک چاقو با احتیاط جدا کنید. این مدل قرار دادن لایه رویی خمیر پای سیب باعث می‌شود که مواد داخل آن بتوانند در هنگام پخته شدن نفس بکشند.

طرز تهیه پای سیب

مرحله هفتم طرز تهیه پای سیب

سپس سطح پای سیب را به کمی شیر یا تخم مرغ هم زده شده آغشته کنید. این کار باعث می‌شود که خمیر پای سیب شما قهوه‌ای رنگ بشود. برای اینکه مزه پای سیب بهتر بشود، می‌توانید قبل از اینکه آن را داخل فر قرار بدهید، روی لایه رویی کمی پودر دارچین و شکر بپاشید.

مرحله هشتم طرز تهیه پای سیب

در مرحله بعدی، پای سیب را برای مدت ۱۵ دقیقه در فر با درجه حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت (یا همان ۲۰۰ درجه سانتی گراد) بپزید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، درجه حرارت فر را روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (یا همان ۱۹۰ درجه سانتی گراد) قرار داده، و اجازه بدهید که پای سیب برای مدت ۴۵ دقیقه دیگر خوب پخته بشود. زمانی که رنگ خمیر پای سیب به رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی تغییر پیدا کرد، میتوانید آن را از داخل فر بیرون بیاورید. قبل از اینکه پای سیب را سرو کنید، اجازه بدهید که برای مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت در دمای اتاق کاملا خنک بشود.

نکاتی در مورد درست کردن پای سیب

  • شما می‌توانید به جای کره، از انواع روغن‌های گیاهی در پای سیب خود استفاده کنید.
  • سعی کنید به جای شکر سفید از یک شکر کاملا طبیعی استفاده کنید، و یا تا حد امان میزان شکر استفاده شده در پای سیب خود را کاهش بدهید. معمولا شیرین کردن یک پای سیب به مقدار زیادی شکر نیاز ندارد، به خصوص اگر در پای سیب خود از تکه‌های سیب شیرین استفاده کنید. علاوه بر این، اگر از میزان کمتری شکر استفاده کنید، طعم پای سیب شما بیش از حد شیرین نمی‌شود و افرادی که دسرهای خیلی شیرین دوست ندارند هم می‌توانند از آن لذت ببرند.
  • برای اینکه طعم خمیر پای سیب بهتر بشود، می‌توانید در آرد آن از ۲ قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید و علاوه بر این، ۵ قاشق غذاخوری سرکه سیبی که در مواد اولیه گفته شده است را با ۵ قاشق غذاخوری آب جایگزین کنید.
  • برای اینکه طعم خمیر پای سیب کمی شیرین شود و خود خمیر هم خشک نشود، می‌توانید روی سطحی که قرار است خمیر را روی آن پهن کنید، به جای آرد کمی شکر بپاشید.
  • بهتر است قبل از اینکه پای سیب خود را داخل فر قرار بدهید، روی سطح آن کمی شکر و پودر دارچین بپاشید.
  • اگر حس می‌کنید که طعم پای سیب به اندازه کافی شیرین نیست، می‌توانید نصف فنجان شکر دیگر نیز به آن اضافه کنید.
  • حتما روی سطح فر (یعنی در زیر ظرف پای سیب) یک لایه فویل پهن کنید. چون زمانی که پای سیب در حال پخته شدن است، احتمال دارد که مواد آن کمی سر بروند. بدین ترتیب فر شما کثیف نمی‌شود.
  • برای اینکه خمیر پای سیب کمی تردتر بشود، آن را بیش از حد ورز ندهید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 167
  • بازدید سال : 758
  • بازدید کلی : 4,767